1 Maj 2021: Välfärden först!

Parollen för 1 maj 2021 är ”Välfärden först”. Även i år planeras 1 maj-firandet bli digitalt med en nationell sändning och lokala digitala arrangemang. Pandemiläget hindrar oss för traditionella fysiska firanden. Istället kommer Socialdemokraterna och LO tillsammans hålla ha ett digitalt firande. Nu finns årets 1 maj-märke att beställa!

– Parollen när arbetarrörelsen samlas för årets 1 maj är ”Välfärden först”. När vi bygger samhället starkare efter pandemin sätter vi välfärden först i alla lägen. Det är vad valet nästa år kommer handla om, och där tar vi avstamp 1 maj, säger Lena Rådström Baastad, partisekreterare Socialdemokraterna.

– Även om vi i år inte kan samla tusentals människor på gator och torg, kommer årets firande inte bli mindre för det. Tillsammans med LO kommer vi Socialdemokrater ha ett nationellt firande med en digital sändning, samtidigt som man lokalt runt om i hela landet kommer ha flera lokala digitala arrangemang. Vi följer pandemiläget och samlar arbetarrörelsen digitalt istället för fysiskt, fortsätter Lena Rådström Baastad.

Tips på vad du kan du göra för att visa att du firar första maj med oss:

• Häng ut något rött från balkongen eller fönstret. Ta en bild och ladda upp på sociala medier med #förstamaj
  • Uppdatera din profilbild på Facebook med årets första maj-märke. Klicka här!
  • Bli påmind om när live-sändningen börjar och ta del av uppdateringar genom att anmäla dig till vårt Facebookevenemang här.
  • Köp första maj-märket och jubileumsmärket, av din lokala förening eller i vår webshop
  • Följ livesändningen, delta i kommentarsfälten och uppmana partikamrater från hela landet att göra det samma.

Nu kan du få tag på årets 1 maj-märke från socialdemokraterna lokalt och regionalt.

Här hittar du Socialdemokraterna lokalt

Du kan köpa första maj-märket direkt i vår webshop:
Här finns vår webshop

Uppdaterades senaste: 22 mars 2021