Valet i Strängnäs kommun.

Valet 2018 blev en rysare. Mest hände detta sig i valet till riksdagen. Ännu är inte det fullvärdiga valresultatet klart. Mer om valet kan man läsa om här under i rubriker för analys.

Tack till alla som deltagit i valrörelsen och arbetet som har utförts. Ett stort tack ger vi till våra väljare för det stöd och förtroendet man visat oss i valet.

Vi kommer nu att förvalta förtroendet som vi fått med att arbeta för att Strängnäs kommun är ett starkt samhälle för framtiden i Sverige.

Monica Lindell Rylén Kommunalråd :

Socialdemokraterna i Strängnäs tackar våra val arbetare och val ledare som stressat från sina arbeten för att hinna delta i dörrknackning, eller bokat in sig i valstugan istället för att träffa någon annan dagledig, eller varit på partiaktivitet istället för familjeaktivitet. Ni är guld värda! TACK!

Socialdemokraterna i Strängnäs tackar sina väljare, alla de som valt en sossevalsedel, i en, två eller tre val, i vetskap om att vi står för en politik för solidaritet och jämlikhet. Ett samhälle där vi tillsammans gör varandra bättre och stärker istället för söndrar. Vi ska fortsättningsvis göra vårt allra bästa för Strängnäs kommun! TACK!

Kommunvalet i siffror och mandat :

Valet i Strängnäs kommun.

Personvalet.

Kommunvalet ute i landet.

Riksdagsvalet.

Landstingsvalet.

Valresultatet kommer att  analyseras för ställningstagande om och hur vi ska förhålla oss och då främst om vi ska fortsätta finnas med i en ny majoritet eller om vi ska gå i opposition till nästa mandatperiod. Mer om detta kommer här på hemsidan vad det lider…

Valmyndighetens hemsida finns här.